Printaj članak

Skupština 2018.

Nedjelja, 22. travnja 2018.

Hvaljen Isus i Marija! I ovaj vikend, od 20. do 22. travnja, Kuća mira u Međugorju bila je ispunjena framaškom radošću. Naime, održala se Područna redovna skupština Frame Hercegovina, na koju dolaze predsjednici Frama s još jednim delegatom iz svog bratstva, a njezin je cilj jasan i neupitan - predstavljanje rada svakog bratstva od prošlogodišnje skupštine. Skupštinu vodi i organizira područno vijeće Frame Hercegovina.       Nakon smještaja u Domus Pacis - svima koji su ikad tu bili srcu posbeno drago mjesto - otišli smo na krunicu i svetu misu u međugorsku crkvu sv. Jakova. Po završetku svete mise i 7 Očenaša, vratili smo se u mjesto koje je ovaj vikend bio dom za 40ak framaša iz cijele Hercegovine, večerali, te krenuli na onaj pravi, službeni dio skupštine. Prvo nam je pozdrave uputila područna predsjednica Magdalena Musa, pri čemu nam je ukratko i objasnila što nas čekuje na ovoj skupštini. Obratio nam se i područni duhovni asistent fra Antonio Šakota, s riječima koje su zasigurno dotakle u srž svakog framaša, naglašavajući važnost ove skupštine, kao i važnost uloge vijećnika u svome bratstvu. Kad je fra Antonio završio sa svojim dijelom, uslijedio je onaj nadulji, najiscrpniji, ali najvažniji dio skupštine - iznošenje izvješća o radu svog bratstva. Svaki predsjednik trebao je u 5 do 10 minuta izdvojiti ono najvažnije o svome bratstvu u proteklih godinu dana, točnije od posljednje skupštine - okviran i sažet koncept sastanaka, rad sekcija, akcije i događaji, atmosfera i eventualni problemi u bratstvu. Budući da je već bilo poprilično kasno, nakon 5 poslušanih izvješća stali smo, ostavivši ostatak za sutra. Zajedničkim klanjanjem započeli smo klanjanje u kapelici pred Presvetim. Po tri osobe izmjenjivale su se svako 30 minuta, tako da je do jutra svatko imao svojih pola sata (po želji i više) koje je proveo u tišini i blagosti Presvetoga.         Drugi dan započeli smo tako što smo zaključili cjelonoćno klanjanje. Nakon doručka, nastavili smo već navedeni najopsežniji dio posla - izvješća. Izlaganje je trajalo dobrih 2 sata, s kratkim pauzama. Izlaganja je slijedilo izvješće područne predsjednice Magdalene Muse i područne voditeljice formacije Monike Brzice. Nakon njihovih izlaganja ručali smo i bili slobodni do 15 h. Slobodno vrijeme neki su iskoristili za šetnju, neki za odmor, a neki za pjesmu koje nije nedostajalo tijekom cijele skupštine. U 15 h započelo je predavanje područne doministre OFS - a Hercegovine, Marijane Barbarić, koja nam stavila na srce glavne karakteristike vijećnika s ciljem da nas potakne na savjesno i odgovorno djelovljanje u vijeću. Na predavanje nadovezao se rad po grupama, a grupe su vodili članovi područnog vijeća. U grupama razgovorali smo o problemima u našim bratstvima, jedni drugima davali savjete, dotakli smo se i koncepta sastanaka, te davali svoje prijedloge za dva velika projekta Frame Hercegovina koji uskoro slijede - Sabora i časopisa Tragovi. U opuštenom razgovoru vrijeme nam je brzo prošlo, pa je tako došlo vrijeme za polazak s međugorskoj crkvi na misu. Nakon mise smo, naravno, večerali, a onda je na red došao svim framašima najdraži dio svakog seminara i skupštine - zabavna večer. Podijeljeni u 4 grupe igrali smo igru gradova i sela s malo "više framaškim" kategorijama. Kuća mira tada je bila sve osim kuće mira, te je odzvanjala smijehom i veseljem framaša. Pobjednička grupa osvojila je ogroman paket slatkiša, koje je, naravno, podijelila s manje uspješnim grupama. Zabavnu večer nastavili smo uz svirku i pjevanje, koje je, jednom kad započne, teško zaustaviti. U 23 h u kapelici smo imali večernju molitvu, nakon koje je uslijedio večernji mir. Posljednje, nedjeljno jutro započeli smo jutarnjom molitvom u 7 i 45 u kapelici, nakon čega smo doručkovali. Malo iza 9 h ponovno smo se okupili u kapelici, gdje smo intenzivnije razgovarali o Saboru i Tragovima, dajući svoje prijedloge i ideje. U 11 h imali smo svetu misu, a skupštinu smo završili ručkom u 12 h, nakon kojeg smo se lagano počeli razilaziti svojim kućama, u sve dijelove Hercegovine. Domus Pacis napustili smo za jedno iskustvo bogatiji, noseći sa sobom savjete područnog vijeća i ostalih framaša za poboljšanje rada našeg brastva.   Mir i dobro!